zaterdag 21 december 2013

eentje voor Froje en eentje voor de mama...

In de naailes maakte ik dit kleedje voor mezelf, ik had het ook al in een andere stof gemaakt en het patroon zit heel makkelijk, daarmee dit tweede. Ik had nog wat stof over en wou nog een kleedje maken voor dochterlief. Een patroon vond ik in het boek 'stof voor durf-het-zelvers' maar er waren geen mouwen aan. Mijn lerares hielp me snel aan een patroon en paste het kleedje wat aan. Maar het was de laatste les van het jaar dus moest het snel gaan en de tijd was op. Dus thuis afwerken was de boodschap. Toen Froje voor de eerste maal paste was de kraag veel te wijd, dus moest ik die vernauwen maar dan pasten die mouwen niet meer, en dan die kraag weer niet... Wat heb ik geprutst... maar dit is het resultaat, niet perfect maar wel DIY...

4 opmerkingen: